pondelok 10. septembra 2012

Vlachy (2012)

Dnes mi prišiel výtlačok publikácie, na ktorej som sa podieľal v minulom roku.

Vlachy. 
Dejiny obcí Vlachy, Vlašky, Krmeš a Vŕbie.
P. Vítek, M. Martinický, P. Laučík

Vo svojej časti som sa venoval aj dedinám Sokolče a Demčín.


2 komentáre:

  1. Blahoželám k vytvoreniu ďalšieho diela o miestnej histórii.
    Domnieval som sa, že názov obce Vlachy bude súvisieť s Valachmi a ono heď - vraj Valóni.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vlachy, vlašský je možné dávať do súvisu s archaickým pomenovaním Itálie (Taliansko ...) - napríklad "ryzlink vlašský" ... "vlašský orech" :-)

    Myslím, že je rozdiel medzi valašský a vlašský, a preto by sa mal aj dodržiavať.

    V "mojom" období (1526-1849) sa už ale k tejto veci nenašlo nič. Tak by som sa do toho nerád viac púšťal.

    OdpovedaťOdstrániť