sobota 5. augusta 2017

Jamník (2016)

Dejiny obce Jamník v Liptove.

Autori: PhDr. Peter Vítek, PhDr. Miroslav Martinický, PhDr. Peter Laučík, Doc. PhDr. O. Vaněk, CSc., PhDr. Juraj Laššuth.

Vydavateľ: Obec Jamník, 2016, druhé doplnené vydanie, 600 ks, 300 strán, ISBN 978-80-972257-0-4

Na knihe sme pracovali ešte v roku 2013. Kniha napokon vyšla najmä vďaka húževnatosti PhDr. Petra Víteka. Monografia sa vydarila aj po vizuálnej stránke, vďaka grafickej úprave z dielne Print Master Liptovský Mikuláš.

Nie je to naša prvá monografia, na ktorej sme pracovali približne v rovnakom zložení, a tak sme si aj jednotlivé okruhy problematiky rozdelili už akosi automaticky.

Keď mi PhDr. Peter Vítek priniesol knihu do zámku (19.VIII.2017), prvé na čo som si s odstupom času spomenul, bol opis 15 minút trvajúcej prietrže mračien 28. júla 1839 v najsevernejšej časti chotára - od vrchov Ostrý Roháč 2087.5 m a Jakubina 2193.7 m (Západné Tatry). Prietrž postihla celú Jamnickú dolinu a zanechala stopy nie len na riečke Belej, ale až po Ružomberok (s. 162-163). Toto samozrejme, nie je tá najdôležitejšia časť publikácie.

Ak sa Vám naskytne možnosť, určite si monografiu liptovského Jamníka aspoň prelistujte. Na každom dvojliste je zhruba 6 zaujímavých fotografií, snáď Vás budú inšpirovať k tomu, aby ste si knihu prečítali.

3 komentáre:

  1. To že si ako archivár spravil maximum, to je všetkým jasné. Nejasné je to, čo si spravil ako turista.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nedávno som bol vo Východnej a ukázalo sa, že turista asi nie som. Kým kamaráti zdolávali Kriváň, ja som pomáhal v základnom tábore škrabať zemiaky a cibuľu :-) Každý relaxuje inak ... hromada kamenia ma zaujíma len ako je to ruina hradu alebo aspoň chotárny znak ... no a v Tatrách sa už tlačí viac ľudí než na sídlisku ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Monografia JAMNÍK, ako som práve zistil, je celá on-line tu: https://issuu.com/magnetcity/docs/jamnik

    OdpovedaťOdstrániť